یزدفردا :ملی پوش سپاهان می گوید که اگر کرانچار بماند آنها دوباره قهرمانی می شوند.


خبرآنلاین؛بازیکن گلزن سپاهان به برنامه نود آمده بود تا به سوالات عادل فردوسی پور پاسخ بدهد.مجری برنامه نود ابتدا از او درباره حرف زدن های زیادش در جریان بازی پرسید که او گفت:«به هر حال بازیکنان در طول بازی با هم حرف می زنند.در زمین هم اتفاقات زیادی می افتد.در بازی با استقلال هم اتفاق هایی افتاد که باید حرف می زدم به هر حال اگر کسی از دست من ناراحت است عذر خواهی می کنم.»
از تیم ملی شروع می کنیم،نسبت به بازی کردن ات در تیم ملی کمتر گل زده ای.
آمار دقیقی ندارم.از زمانی که آقای کروش سرمربی تیم ملی شده سیستم به 3-3-4 تغییر کرده است و فرصت برای من بیشتر شده است.
بهترین گلی که زدی در بازی با روسیه بود.
آنجا اوج کار آندو بود و البته محمد نوری.من یک گل خوب هم در زمان علی دایی زدم.بازی کردن با تیم هایی مثل روسیه خیلی راحت است.آنها باز بازی می کنند و وقتی فضا به بازیکن می دهند برای بازیکنی مثل من بهتر است.
چند وقت پیش در تیم ملی مصدوم شدی؛برگشتی ایران اما در بازی استقلال و سپاهان مثل بنز بازی کردی.استارت هایی می زدی که کمتر بازیکنی می تواند بزند.
بعد از بازی ما با تراکتور من رفتم پیش دکتر و گفتم که پایم می سوزد.دکتر چک کرد و من یک بازی دیگر هم انجام دادم.با تیم ملی رفتیم امارات و در آنجا پایم را به پزشکان تیم ملی نشان دادم.نظر آنها این بود که باید ام آر آی بگیرم.واقعا پایم درد می کرد و مشکل عضلانی داشتم.پزشکان به من گفتند که باید دو تا سه هفته استراحت کنم.من به ایران برگشتم و در فاصله 8 روز مانده به بازی با استقلال 14 جلسه فیزیوتراپی کردم و به بازی با استقلال رسیدم.
مگر چنین چیزی می شود؟هر مصدومیتی دوران درمانی دارد.
عضله داخل پایم نبود.به همین دلیل بود که خیلی زود مشکل پایم حل شد.
اگر در تیم ملی فیکس بودی باز هم این مصدومیت زود خوب می شد؟یا اصلا مصدوم می شدی؟
چنین چیزی نیست.من مصدوم بودم.درباره بازی کردن در تیم ملی هم باید بگویم که همه چیز به سرمربی تیم ملی بستگی دارد.او تصمیم می گیرد که چه کسی باید بازی کند.
با توجه به این که اشکان دژاگه مصدوم شده است،حالا بیشتر نگاه ها به محمد رضا خلعتبری است.
من تمام تلاشم را می کنم تا اگر در بازی بودم مثمر ثمر باشم.موفقیت تیم ملی برای من اهمیت زیادی دارد.البته عادل خان در آن جند مسابقه ای که بازی کردم از عملکرد خودم راضی هستم.من در زمان آقای دایی و آقای قطبی در کنار خط بازی می کردم.با این حال خودم قبول دارم که زیاد موفق نبودم اما تلاش می کنم تا از این به بعد بیشتر برای تیم ملی گل بزنم.
در بازی با استقلال یک چیزهایی به فرشید طالبی می گفتی و ...
فرشید پسر خوبی است.حق او نبود که در بازی با استقلال اخراج شود.من به او گفتم اصلا مهم نیست،فوتبال است و از این اتفاق ها می افتد.به فرشید گفتم برو بیرون تماشاگران دارند نگاه می کنند.البته یک چیز هم بگویم،ما ده نفره بودیم و به فرشید گفتم آرام تر از زمین بیرون برو تا وقت تلف شود.امیر خان قلعه نویی می خواست او زودتر زمین را ترک کند.
پاس گل هم زیاد می دهی.به خصوص امسال که هم گل زدی و هم پاس گل زیادی دادی.
13 تا در لیگ پاس گل دادم و 4 تا هم در جام باشگاه ها.در تیم ملی هم چند پاس گل دادم.
به سوکای هم پاس می دهی؟
بله.من مشکلی با او ندارم. بهترین پاس گلم را هم در بازی با تراکتور به نویدکیا دادم.
اما سوکای زیاد تو را عصبانی می کند.
به او می گویم پاس بده می گوید نمی بینم! اما واقعا بازیکن گلزنی است.
سپاهان چند درصد تماشاگر دارد؟
درصدش را نمی دانم اما باید از همه آنها تشکر کنم که هم در بازی با استقلال و هم در بازی با پرسپولیس ما را حمایت کردند.آنها همیشه سر تمرین ها هستند.من قلبا همه آنها را دوست دارم.
رابطه ات با نویدکیا چطور است؟
به هر حال او کاپیتان تیم است و بازیکنی بزرگ.محرم برای سپاهان نعمت است.اگر مصدم نمی شد می توانست عملکرد بهتری هم داشته باشد.
شاگردی مارادونا. بارها گفته ای که رابطه خوبی با او داشتی.
او مربی دوست داشتی ای بود.در یک بازی گل زدم و رفتم توی بغلش.به نظر من آدم بزرگی بود.مارادونا وقتی سر تمرین می آمد با همه بازیکنان روبوسی می کرد.او همه را به یک چشم نگاه می کرد.من یک نیم فصل با او بودم و راستش باورم نمی شد که دارم با مارادونا کار می کنم.تجربه خوبی بود.
مارادونا بهتر است یا مسی؟
سوال سختی است. در این شرایط فوتبال مسی بهتر است اما از قدیمی ها که می پرسم همه می گویند مارادونا.
به نظر الان قیاس کردن خیلی زود است. مارادونا یک تنه بازی ها را در می آورد.
الان هم مسی این کار را می کند.همه می گویند مارادونا اما من مسی را دوست دارم.
برویم سراغ عصبانیت های تو.اصلا به قیافه ات نمی خورد که تا این اندازه عصبانی شوی.
به هر حال در مسابقات پیش می آید دیگر.
در یک بازی می خواستی سر کسی را ببری و او را تهدید کردی.
برای امسال است؟
در ورزشگاه آزادی و در ورزشگاه فولاد شهر برخی از تماشاگر نماها توهین های زیادی را به شما کردند.اما هیچ واکنشی نشان ندادید و به همین دلیل کمیته انضباطی از شما تقدیر کرد.
من 5 سال برای ذوب آهن بازی کردم.با این تیم به آسیا رفتم و قهرمان جام حذفی شدم.دو دوره هم نایب قهرمان لیگ برتر.بههر حال خودم را کنترل کردم.
اما گاهی اوقات هم حرفهایی می زنی که ما مجبور هستیم شطرنجی ات کنیم.دیگر از این حرفها نزن خب؟!
چشم؛دیگر تکرار نمی شود.
در بازی با فجر سپاسی فیر پلی را رعایت نکردی.این اتفاق دقیقا زمانی پیش آمد که نظری بازیکن شیرازی ها دروازه خالی را فیرپلی کرد و توچ را به بیرون زد.
کروش حرف خوبی زده است.هر زمین خوردنی فیرپلی نیست.بازیکنان گاهی اوقات خودشان را زمین می زنند تا وقت بازی را بگیرند.این اتفاق ها به ضرر تیم تمام می شود.در بازی با فجر هم صفر بر صفر بودیم و بازیکنان فجر خودشان را به زمین می زدند.
یک سوال درباره پرسپولیس.آقای حبیب کاشانی گفته بود که خلعتبری قسم خورده است که در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می کند.
من رفتم دفتر ایشان و حرف زدم.از همان جا با پدر و مادرم تلفنی صحبت کرد.پدرم همه چیز را به خودم واگذار کرد اما مادرم گفت که اگر شرایط ذوب آهن خوب است با همان تیم قرار داد ببند.من به کاشانی یک سری قول داده بودم اما گفته بودم که اولویت اولم ذوب آهن است.
امسال دوباره بازارگرمی می کنی؟
من بازارگرمی نمی کنم اما اگر قرار باشد در ایران بمانم فقط برای سپاهان بازی می کنم.به نظرم اگر مسئولان بتوانند کرانچار را حفظ کنند این قهرمانی ها می تواند ادامه داشته باشد.هر فوتبالیستی که یک بار در سپاهان بازی کند می فهمد که باشگاه حرفه ای یعنی چه.
در آنجا سقف قرارداد هم رعایت نمی شود دیگر؟
آن پولی که پرسپولیس می خواست به من بدهد خیلی کمتر از پولی بود که از سپاهان گرفتم.من از امارات هم پیشنهاد دارم اما باید بگویم که مثل خیلی از بازیکنان دیگر پول خوبی گرفتم.
می خواهی به امارات بروی که بالای دو میلیارد تومان بگیری؟
از این خبرها نیست. من در ایرن بازی کرده ام و به ریال پول گرفته ام.اگر شرایط سپاهان خوب باشد باز هم در این تیم بازی خواهم کرد.
تیم ملی سه بازی سخت دارد.فکر می کنی ایران بتواند به جام جهانی صعود کند؟
ما سه بازی سخت داریم.امیدوارم هر کس که برای تیم ملی بازی می کند بهترین بازی اش را انجام بدهد.
یک زمان قرار بود به کلن بروی.اما آنجا سولدو گفته بود که جثه تو کوچک است و به درد بازی کردمدر لیگ آلمان نمی خوری.
من یک هفته آنجا بودم.او گفت تو نمی توانی به من کمک کنی.
مارکو مارینی بازیکن تیم فوتبال چلسی خیلی شبیه تو است.تا به حال کسی به تو نگفته است؟
من فقط فوتبال اسپانیا را نگاه می کنم.
در پایان این گفت و گو محمد رضا خلعتبری از فردوسی پور گلایه کرد و گفت:«در بازی با پرسپولیس ما گل می زدیم و شما می گفتید گل.اما وقتی پرسپولیس گل می زد خوشحال می شدید»که فردوسی پور گفت:«اصلا این طور نیست،من ناراحت بودم اما به خاطر مهدی مهدوی کیا که خیلی غریبانه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.»
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا